Menu
Menu
Ważne strony
Dane kontaktowe
Zespół Szkół nr 1
w Golubiu-Dobrzyniu
ul. PTTK 28,
87-400 Golub-Dobrzyń
tel./fax: +48 56 683 54 50
Dyrektor
e-mail: dyrekcja@wazowna.pl
Sekretariat
e-mail: sekretariat@wazowna.pl
Pedagog
mgr Beata Stawska
Godziny pracy pedagoga szkolnego:
Poniedziałek 9.00 – 14.00
Wtorek 8.30 – 14.00
Środa 11.00 – 15.00
Czwartek 8.30 – 13.00
Piątek 9.00 – 12.00
Zadania pedagoga szkolnego:
- Realizacja Szkolnego Programu Profilaktyki, Programu Wychowawczego - w tym celu przeprowadzane są zajęcia we wszystkich klasach przez pedagogów oraz osoby zapraszane do szkoły, a także spotkania z rodzicami.
- Monitorowanie sytuacji wychowawczej i realizacja działań w zależności od potrzeb i występujących problemów.W
- Współpraca z instytucjami wspierającymi szkołę (Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna, Policja, kuratorzy sądowi, Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, i inne).
- Realizacja działu poradnictwa i orientacji zawodowej przez prowadzenie tematycznych spotkań oraz organizowanie wyjazdów do uczelni wyższych i indywidualne konsultacje w tym zakresie.
- Opieka nad uczniami posiadającymi opinię lub orzeczenie Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej i innych poradni specjalistycznych, realizacja ich zaleceń.
- Porady i konsultacje dla ucznia i rodzica.
- Realizacja pomocy socjalnej na terenie szkoły.
- Praca nad bazą danych uczniów naszej szkoły, w celu analizy i efektywnego planowania działań wychowawczych.
Plan pracy Pedagoga szkolnego na rok szkolny 2019/2020
Pedagog szkolny – Beata Stawska
L.p. |
Nazwa zadania |
Krótki opis sposobu realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
|
1. Rozpoznanie sytuacji rodzinnej i szkolnej ucznia: 2. Poznanie dziecka i rozpoznanie jego warunków życia i nauki: |
Wrzesień/październik 2019
|
1. Ochrona sfery emocjonalnej dziecka poprzez: 2. Informowanie uczniów o możliwościach zdobywania stypendiów, pomoc w kompletowaniu dokumentacji, praca w komisjach stypendialnych. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
||
2. |
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów. |
1. Rozpoznanie sytuacji wychowawczej w szkole/klasie: |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
|
Uczniowie objęci pomocą Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej – aktualizacja bazy danych i wprowadzenie ich do dziennika elektronicznego. |
Wrzesień 2019 |
|
3. |
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
|
1. Współpraca z instytucjami wspierającymi działania szkoły: |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
4. |
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci młodzieży. |
1. Organizacja i prowadzenie zajęć/ warsztatów profilaktycznych/ psychoedukacyjnych: 2. Gromadzenie i upowszechnianie informacji z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci młodzieży. 3. Współpraca z instytucjami/osobami wspierającymi działania szkoły w zakresie profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci młodzieży: 4. Organizacja/prowadzenie konsultacji /porad dla rodziców i uczniów z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci młodzieży: 5. Realizacja programu profilaktyczno- wychowawczego: 6. Organizacja imprezy/przedsięwzięcia nt.: 7. Informowanie rodziców o pojawiających się problemach z ich dziećmi. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
5. |
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów. |
1. Organizowanie/realizowanie/ prowadzenie działań profilaktycznych oraz korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych dla uczniów posiadających opinie/orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej. 2. Przeciwdziałanie różnym formom niedostosowania społecznego młodzieży. 3. Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami i środowiskiem. 4. Porady na temat sposobów efektywnego uczenia się. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
6. |
Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych |
1. Pomoc młodzieży w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych i środowiskowych (konfrontacje). 2. Porady dotyczące rozwiązywania trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych. 3. Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów z nauczycielami. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
7. |
Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów |
1. Opracowanie i udostępnienie bazy danych o instytucjach wspierających szkołę w zakresie rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów – doradcy zawodowi z Mobilnego Centrum Informacji Zawodowej w Toruniu. 2. Informacja dla rodziców o potrzebie badań specjalistycznych uczniów tego wymagających w kontakcie z wychowawca klasy (np. w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej).
|
Cały rok szkolny 2019/2020 |
8. |
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
1. Opracowanie i udostępnienie materiałów wspomagających dla nauczycieli dot. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej 2. Przygotowanie materiałów wspierających dla wychowawców i nauczycieli dotyczących dostosowań – wpisanie do dziennika elektronicznego wskazań dla nauczycieli z opinii PPP uczniów. 3. Współpraca i udzielanie pomocy wychowawcom i nauczycielom w pracy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze. 4. Zapoznanie nauczycieli z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 5. Stała współpraca z wychowawcami wynikająca z bieżących potrzeb. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
9. |
Podejmowanie działań z zakresu doradztwa zawodowego. |
1. Wyjazd do szkół w ramach promocji szkoły – przedstawianie profili klas. 2. Współpraca z PPP OHP w Golubiu-Dobrzyniu, Urzędem Pracy. 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
10. |
Podejmowanie działań z zakresu wolontariatu. |
1. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, samorządem uczniowskim w celu organizacji akcji charytatywnych. 2. Koordynowanie Działań Wolontariatu szkolnego. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
9. |
Organizacja pracy własnej. |
1. Aktualizacja Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego i propozycja Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. 2. Praca w Zespole Wychowawczym, w Zespole ds. ewaluacji, w Zespole ds. profilaktyki, w Wolontariacie szkoły. |
Cały rok szkolny 2019/2020 |
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2017 poz. 59 i 949 )
Opracowała: Beata Stawska